Introduktion

Hej!

Du har kanske just bestämt dig för att skaffa irländare?
Grattis! Det är ett klokt val av partner. Du kommer att få många härliga stunder framför dig, av skratt, bus och överraskningar. Du kommer garanterat att upptäcka många nya sidor av livet! Och du kommer att få ett helt nytt perspektiv på begreppet tid.

Men innan man skaffar en irländare kan det vara bra att ställa sig några praktiska frågor:

Är det viktigt för mig att ha det städat hemma?
Är det viktigt för mig att fullfölja en planerad fika, med någon som jag avtalat detta med?
Är det viktigt för mig att ha det lite "tyst och lugnt" ibland?

Inget av detta är viktigt för en irländare. Och det kommer inte att fungera för dig heller, från och med nu.
Med god träning, en stor portion tålamod och gott humör kan du få irländaren att fungera i nästan alla svenska sammanhang... Lycka till, och välkommen till grundkursen i "Att leva med en irländare"

Kommentarer
Postat av: Gutegirl

Oj, det här ska bli spännande!

2008-10-05 @ 21:47:45
URL: http://gutegirl.blogspot.com
Postat av: irlandsfrun

Eller hur. Vi kanske kan ha en internationell partnerkonferens i vinter. Söka EU-bidrag osv...

2008-10-05 @ 21:52:02
Postat av: Mina

jaa.. jag hade aldrig ens tänkt på irland på det sättet förr. Nu är jag nyfiken!

2008-10-05 @ 21:54:36
URL: http://minmina.wordpress.com
Postat av: irlandsfrun

Själv visste jag knappt vad irland var. Som ett litet Gotland utanför England, typ...

2008-10-05 @ 21:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0