Tandborstar & toaletter

Min minsta tjej är lite mer än ett år. Och det finns två grejer hon ÄLSKAR att göra: att stoppa ner saker i toastolen och att borsta tänderna (hon har 8 tänder).
Badrummet är hennes favoritplats i hela världen. Så fort hon kommer in pekar hon mot tandborsthållaren och ropar uppfordrande "öööh, öööh". Sen ska det på med tandkräm och sen ska hon veva och dra med den i munnen tills någon av oss (alltid jag) tröttnar på "leken".
Och det där andra, med toastolen, har hon blivit rasande snabb på. Man kan vara därinne samtidigt som henne och ändå inte märka när hon gör det. Precis som Joe Labero.
Så fråga mig inte hur det gick till när jag i morse upptäcke en liten rosa tandborste med elefanter på, halvvägs ner i toakröken...

Kommentarer
Postat av: Martina

När vår minsting var 15 månader kom han infarande som en virvelvind när jag torkade nåt av dom andra barnen i rumpan. I samma stund som jag trycker på spolknappen släpper han ner en hyfsat stor bil. Det gick liksom inte att få stopp på spolet och bilen försvann iväg. Som tur var fastnade den inte. Så jag vet precis vad du går igenom;-)

2008-10-08 @ 15:59:42
URL: http://tinnaninna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0