Imorgon fyller svärmor år

Och som den omtänksamme son min sambo är har han skickat både kort och present till henne. Fast i olika försändelser.
Jag = praktisk/ekonomisk, fostrad i Sverker Olofssonland tänker att "man kan ju lägga grejerna i samma paket" så blir det enklare.
Han = anglo-birthdaycard-fundamentalist tänker att "ett kort ska alltid skickas ensamt". Och kort skall skickas i vått och torrt. Det finns en hel kort-industri på de där öarna, som vida överstiger de 1-kronors födelsedagskort som säljs i videobutiker eller längs Drottninggatan hos oss. Det sjungs, spelas, fluffas och är upptryckt med reliefer och allsköns detaljer på anglofolkets gratulationskort.

Nu hörde jag på telefon när han pratade med henne att kortet hade kommit fram, men inte paketet.

Så jag vet inte. Kanske gjorde han rätt ändå...

Kommentarer
Postat av: malikko

Var på bröllop i somras. Hon är svenska och han är en korsning mellan samtliga brittiska öar. Att beskåda själva gåvorna på presentbordet var ju långt ifrån lika roligt som att se hur tävlingen i most exclusive-&-overly-expensive-&-laadidah-cutish-weeding-day-gift-card bredde ut sina glittriga och relieftryckta vingar och totalt tog över. Där stod jag med mitt egenhändigt gjorde kort och kände mig jättenordisk.... Iaf, nu blev man ju nyfiken på svärmors present..?

2008-10-23 @ 09:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0