Cykelnötter

Vi var på en cykelaffär idag för att köpa en barnsadel som man kan ha fram på styret. Med två småttingar att hämta hos dagmamman behövs mer än en sittplats för dessa.
I affären jobbade två zombies i 20-årsåldern. Den ene stod och skruvade med skruvmejsel på ett löstaget cykelhjul. Ungefär lika trovärdigt ut som när skådisar i 20-årsåldern ska föreställa kirurger i doktorsserier på TV3.
Vi fick jobba stenhårt på att de ens skulle uppmärksamma att vi (två vuxna med två barnvagnar, innehållandes varsitt barn) hade kommit in i affären.

Nu hoppar jag över det mesta av det här besöket, för er skull, men det var typ helt värdelöst och innehöll mest "ööh" och "vet inte" och "eeh" från zombiernas sida.

När jag slutligen ställer den, för mig relevanta frågan, hur mycket vikt den här sadeln tål lyfter den minst vegetativa av killarna upp sadeln och låtsasväger den i handen.
Dröjande och väldigt svävande säger han:

-Runt 20 kg.

Han har inte läst på någon manual, inte kollat i datorn, överhuvudtaget inte gjort sken av att ha koll på nånting.

-Vet du det eller tror du det? frågar jag.

Då blev han bara tyst. Sen började han skruva på hjulet igen.
Som om jag bara skulle "glömma" frågan och gå vidare i livet.
Det gjorde jag inte.

Vi köpte sadeln och gick.

Kommentarer
Postat av: Mina

Ey, ni ska ju klart ha en cykelkärra istf en extra sadel. Lämna tillbaka! =) Den som Coop har räcker längst i vikt/längd på barnen också.



/Konsumentvägledaren

2008-10-19 @ 19:49:58
URL: http://minmina.wordpress.com
Postat av: Jenny

Åh, här rekomenderar de cykelkärror och en extra hållare så bägge kan ha kärran på sin cykel

2008-10-19 @ 20:06:40
Postat av: irlandsfrun

GÄRNA cykelkärra, vi har letat och letat men hittar inga... Bara såna asdyra combo's som är joggingvagn, cykelvagn, släde, personbil, djurtransport och hemmabiosystem i ett. TYp :)



vart köper man sån?

2008-10-19 @ 20:13:04
URL: http://levamedirlandare.blogg.se/
Postat av: Martina

Men du köpte den ändå?? Jag hade vänt och gått ut och handlat nån annanstans... Även om det innebar att jag var tvungen att åka värsta omvägen, vägrar ställa upp på dålig service.

2008-10-19 @ 22:11:17
URL: http://tinnaninna.blogg.se/
Postat av: irlandsfrun

Martina, jo i normala fall hade jag gjort så... men det var tredje butiken vi kollade, ingen annan hade såna. bara att bita ihop, även om det tog emot :-)

2008-10-20 @ 20:20:48
URL: http://levamedirlandare.blogg.se/
Postat av: Mina

asså..Coop är en affär, formerly known as...eh.. minns inte längre. DÄR köper man cykelkärra! :-)

2008-10-23 @ 20:35:52
URL: http://minmina.wordpress.com
Postat av: AnnaKarin

Biltema har kanoncykelkärror! Ej för dyra heller. Köp en sån, coop eller bt spelar nog ingen roll, men det är sååå himla bra :)

2008-10-24 @ 21:15:44
Postat av: irlandsfrun

Ja, ni har rätt... skriver just ett nytt inlägg om varför också. :-)

2008-10-27 @ 20:24:21
URL: http://levamedirlandare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0